Valószínűleg az egyik legegyértelműbb választás a Facebook, mint közösségi oldalt akár az oktatási szerepe miatt is kiemelni, azonban jelentősége miatt mégis érdemlegesnek tartom foglalkozni vele. A Facebook egyik legnépszerűbb funkciója a csoportok létrehozása. Ezt a funkciót használva könnyen csoportokra oszthatjuk a tanulókat egy adott feladathoz, melyeket a csoport tagjaként a tanár is nyomon követhet. Az egyre népszerűbb projektfeladatokhoz lehet ez rendkívül hasznos. A diákok megoszthatják egymással az összegyűjtött forrásaikat, illetve figyelemmel kísérhetik egymás munkáját.
A Facebook közösségi hálózatot nem e-learning rendszernek tervezték, így azokat a klasszikus és egyértelmű funkciókat hiába keressük, amelyeket máshol megtalálhatunk. Mivel ez egy kereskedelmi termék, kicsi az esély arra, hogy valaha olyan mértékű átalakításon menne keresztül – például eltűnnének a reklámok, stb. –, hogy összemérhető legyen a Moodle keretrendszerrel, így az ilyen jellegű összehasonlítás teljesen felesleges. Ezen felül, a tanárnak arra is van lehetősége, hogy forrásokat, feladatokat, anyagokat osszon meg a diákjaival. Ezeket természetesen a szülők is figyelemmel tudják kísérni.
A Facebook egy virtuális közösségi környezet, amelynek tagjai:
– személyes profiljuk létrehozása után információkat, képeket, videókat oszthatnak meg;
– a képeket és videókat albumokba rendezhetik;
– bejelölhetik ismerőseiket és listákat hozhatnak létre;
– írhatnak ismerőseik üzenőfalára;
– üzeneteket küldhetnek;
– társaloghatnak;
– bejelölhetik magukat és ismerőseiket a képeken, videókon, bejegyzésekben;
– csoportokat indíthatnak és csoportokhoz csatlakozhatnak;
– hozzászólhatnak mások bejegyzéseihez, megosztott tartalmaihoz;
– megbeszélésekben, vitákban vehetnek részt;
– különböző alkalmazásokat, játékokat használhatnak
A közösségi oldalak, elsősorban a Facebook térhódítása felveti a kérdést, vajon lehetne-e kapcsolatteremtés és programok meghirdetése mellett oktatási célra is felhasználni az oldalakat, melyeken tanítványaink naponta órákat töltenek. A nemzetközi szakirodalom jelentős része alátámasztja a közösségi oldal és a blogok oktatási lehetőségeit. Személy szerint én is jó lehetőségnek tartom.